OD MÁNESA K LADOVI / JAN ŠTURSA
OD MÁNESA K LADOVI / JAN ŠTURSA

Přednáš z cyklu Od Mánesa k Ladovi

Termín: 16. 5. od 10:00 v Gočárově galerii v Automatických mlýnech

Přednáší kurátorka Hana Řeháková

Jan Štursa

(1880-1925)

Sochař Jan Štursa byl mimořádně citlivý a vnímavý k ženské kráse. Zachytil jak křehké mladé dívky v duchu dobového symbolismu a dekadence, tak neidealizovaná těla zralých žen.

Malá studie k Sulamit Rahu, která se nachází ve sbírce Gočárovy galerie, ukazuje Štursovu schopnost neopakovatelným způsobem rozvinout hmotu v pohybu do prostoru. Tělo slavné dánské tanečnice Nony Kühle dodnes udivuje životností a strhující formou. V rámci přednášky se seznámíme s dalšími důležitými díly, která Štursa vytvořil v období po první světové válce a neopomeneme ani jeho spolupráci s architekty P. Janákem a J. Gočárem. Jan Štursa byl i významným pedagogem na Akademii výtvarných umění v Praze. Své umění předal generaci moderních českých sochařů, ke kterým patřili například: V. Makovský, J. Wagner nebo H. Wichterlová.

Jan Štursa, Sulamit Rahu, 1910, bronz, v. 58 cm, Gočárova galerie

komu zavolat?
gocarova-galerie
pokladna@gocarovagalerie.cz
co jsou AM?
1 Infocentrum

Pardubické městské informační centrum. Startovní bod areálu.

2 Silo/Nadace AM

Multifunkční konferenční a umělecký prostor, zázemí pro synergie v areálu Automatických mlýnů.

3 Sféra

Řemeslné a technologické vzdělávací centrum otevřené pro školy i veřejnost.

4 GAMPA

Galerie mapující bezprostřední okolí i zbytek světa soudobou uměleckou řečí.

5 Gočárova galerie

Krajská sbírkotvorná galerie s bohatým vzdělávacím programem.

5 4 1 3 2

Pardubické městské informační centrum. Startovní bod areálu.

5 4 1 3 2

Multifunkční konferenční a umělecký prostor, zázemí pro synergie v areálu Automatických mlýnů.

5 4 1 3 2

Řemeslné a technologické vzdělávací centrum otevřené pro školy i veřejnost.

5 4 1 3 2

Galerie mapující bezprostřední okolí i zbytek světa soudobou uměleckou řečí.

5 4 1 3 2

Krajská sbírkotvorná galerie s bohatým vzdělávacím programem.

5 4 1 3 2